lördag 17 april 2010

Så var det lördag igen...

... å det är skönt med en lugn morgon. Sen att vi fick färska frallor hängda på ytterdörren gör ju inte saken sämre! Vi har faktiskt begåvats med inte mindre än tre (!) fralleverantörer & det är lika underbart varje gång man överaskas! Tack snälla ni!

Igår var vi på förlossningen (igen), typ hela dagen... Ännu än vändning, med påföljande dropp som gav mig sammandragningar så att bebis huvud kanske, eventuellt skulle åka ner lite... Tror iallafall att den ligger neråt ännu. Börjar kännas som en dålig följetong att åka in & ut på just den avdelningen utan att få ut lillskrutt*n... Men, vänder den tillbaka nu så blir det med all säkerhet snitt. Vet inte vad jag helst vill, pendlar lite fram & tillbaka... Nu ska vi iallfall tillbaka på måndag morgon & kolla hur bebis ligger då...

Har nu varit hemma från jobbet i en vecka, men det känns redan som en evighet. Får nog svänga förbi & säga hej om inget annat inträffar under helgen. Konstig känsla, för sista veckorna jag jobbade så ville jag bara hem & vila & nu när jag gjort det så börjar det redan bli lite drygt..?

I skrivande stund är Melker ute & cyklar med Bosse. Sen ska vi in till grannarna på en fika. Får nog inta vågrätt läge en liten stund & se om trycket neråt släpper lite.

2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt med fralleverans till dörren. Vill också ha det ;-)

    hoppas nu att h*n ligger rätt nu och att det snart blir bebis ut. KRAM

    SvaraRadera
  2. Var det Tobbe som levererade frallorna idag? :)
    Hoppas bebben kommer snart..jag ger mej tusan på att det är en envis liten tjej..med tanke på att "hon" har krånglat så! Ha ha..

    Många kramar till er!/Sanna

    SvaraRadera