onsdag 29 september 2010

Morgonblogg!

Usch, vad jag uppdaterar sällan här, men en gång är bättre än ingen gång... Eller hur?

Här har vi en vanlig mysmorgon. Monstret är rastat, B är på jobbet, Melker kollar lite tv & Malte sover ännu. Själv dricker jag mitt sedvanliga morgonkaffe & försöker vakna lite...

I helgen var det 40-årskalas med 70-talstema. Riktigt lyckat & jättekul! Fast det var ganska tungt i söndags... Jag har sagt det förut & jag säger det igen: Jag fattar inte hur man orkade festa varje helg förut, både fredag & lördag?!? Nä, tacka vet jag att vakna utvilad & fräsch, ta en lång tur i skogen & bara njuta av dagen! Fast, på fredag är det dax igen, tjejfest hos Hilda... :-D

Igår kväll hade Melker jättelåg temp, 34,9... Jättekonstigt det här med hans "termostat". Han kan då ligga jättelågt, men när han blir sjuk så får han oftast jättehög feber istället... Typ 39-40... Iskall som han var, trots kläder & filt, så ringde jag Jönköping. De är så himla bra på att lugna oroliga hönsmammor som jag! Tydligen ingen fara med iskalla, lågtempererade barn... Kanske en infektion på gång? Nåväl, idag är han pigg, men fortfarande lite kall...

Malte mår prima! Han är en glad liten skit som inte gör sådär värst mycket väsen av sig! Sötproppen!

Kiwi då... Detta monster till valp... :-) Hon har en massa kli i sina valpbissingar just nu & biter i ALLT! Annars är hon jätteduktig på det jag försökt lära henne: kontaktövningar, inte gå ut genom dörren förrän ett varsågod, vänta vid maten, inkallning & "apportering". Hon är inte helt rumsren än, men det blir nog hund av henne med vad det lider...

Idag är det svinkallt ute, blir nog en mysig innedag tills det blir lite varmare iallafall. Finns ju lite att pyssla med härinne med.

1 kommentar: