tisdag 14 september 2010

Mot vardagen!

Idag har jag lämnat Melker på dagis för första gången på sisådär 10 veckor! Gick över förväntan, så skönt!

Bosse smet iväg för att jobba en sväng, kvar här hemma är jag, Malte & Kiwi. Regnet öser ner utanför fönstret & det blåser som tusan. Trist, men jag har som vanligt lite pyssel att fixa med här inne...

Igår hade Kiwi sitt första hundmöte sen hon kom hem till oss. Gick jättebra! Vi har också börjat variera promenaderna med olika håll runt kvarteret. Lite läskigt är det allt fortfarande, men hon blir mer & mer avslappnad. Längar så tills hon blir lite större så jag kan GÖRA saker med henne. Än så länge är det bara kontaktövningar vi tränar på några gånger om dagen...

Pratade med en gammal barndomsvän i Malmö igår. Så skoj! Hon är fantastiskt icke-medveten-om-teknologi & blev därför glatt överraskad när jag skickade MMS till henne. Hon hade ingen aning om att man kunde göra så... Jisses! :D Men jag älskar henne ändå & hon är faktiskt precis samma Sara som när vi var små/tonåringar!

Malte ligger i babygymet vi fick av Fam. Bexell & roar sig. Det är såå mycket roligare än det vi hade innan! Kiwi sover & jag har MASSA tvätt att vika. Suck, bara att sätta igång antar jag...

2 kommentarer:

  1. Ja tänk att den där tvätthögen aldrig verkar sina.
    ;)
    Kram på dig och familjen!

    SvaraRadera
  2. Gött att Malte börjar gymma i tid ;-)
    kram kram

    SvaraRadera