fredag 12 mars 2010

Fredagskväll.

Sitter nyduschad i soffan & väntar på att M ska somna. Det har varit ganska händelslösa dagar, finns ju inte så mycket att hitta på med en liten sjukling...
Idag har han iallafall varit helt feberfri, så jag håller tummarna för att det är över för denna gången!

Pratade med dagis häromdan & det visade sig att det florerar all möjlig skit där; Magsjuka, influensa & vattkoppor. Så det återstår väl att se hur snabbt han ryker på nåt annat när vi lämnar honom på måndag...

Turligt nog har jag haft vattkoppor, är tydligen inte alls bra att få det när man är gravid. Men har man väl haft det så ska man vara helt immun, så det får vi väl tro!

Igår kväll var jag hos bror mi & kollade på deras nya kök, blir kanonfint! Agerade även lite taxi då deras bil inte ville som de ville...

Bebis i magen är en pigg liten krabat! Inte många lugna stunder, men det är så härligt att känna akrobatiken där inne! Kan inte riktig fatta att det snart är leveransdax, känns inte som jag varit gravid såå länge... Men, det kanske är dax att börja förbereda sig lite på ankomsten, just nu känns det inte som vi har nån koll alls... Hmm, undrar vad vi behöver..?

Känns som jag håller på att bli sjuk. Får nog ägna helgen åt att sova bort eländet.

På söndag är det kurs igen, skulle egentligen varit avslutning men vi har fått skjuta på ett kurstillfälle då det är alldeles för mycket snö i skogen för att spåra.

Nä, dax att fixa fram lite fredagsmysdricka, svårt beslut... Cola, saft, vatten eller te? Får nog bli nåt svalkande iallafall.

1 kommentar:

  1. Skönt att lilleman är feberfri. Hoppas det får fortsätta så.
    Ja visst är det härligt när de små i magen lever runt.
    Vår lille bebis rör sig mkt. fast det är trångt nu ;-)

    Skall vi två lova varann att vila i helgen så mkt. det bara går så vi är krya när nästa vecka kommer?!?? Jag skall i alla fall göra mitt bästa. KRAM!!

    SvaraRadera