tisdag 9 mars 2010

Jobb, kurs & akuten

Japp. Igår var en hektisk dag!

Fullt upp på jobbet,då kollegan var ledig. Fick jobba över & kom hem i lagom tid för att hinna mysa med M en kvart & slänga i mig en kopp kaffe.

Åkte till BHK för kurstime. Körde igenom delar av allmänlydnadspasset & deltagarna är SÅÅ duktiga med sina vovvar. Impad!
B ringde & sa att han inte fick ner febern på M, så jag smet hem lite tidigare. Väl hemma, så ringde jag akuten för rådfrågning. De ville kolla på honom, vilket resulterade i snabbhetsrekord för akutbesök!

Jag är ju som sagt inte så glad i att ta lilleman till doktorn då han träffat TVÅ fullkomliga idioter till läkare, som skrämt honom duktigt. Men, gårdagens läkarbesök gick över förväntan bra & M var såå duktig (om än rädd)! Så, på mindre än 30 min. hade vi genomgått undersökning, stick i fingret & kunde åka hem! Imponerande, eftersom de tog det väldigt lugnt med honom & gav honom lite tid!

Diagnosen då? Trolig virusinfektion = alvedon, ipren & massa vätska... Idag har den lilla stackaren, ovanpå fortsatt hög feber, även fått vita blåsor (?) på insidan av underläppen... Hoppas det vänder snart!

Själv mår jag ganska ok. Har ganska ont av foglossningarna som bara blir värre & värre... Men jag intalar mig att det måste vara bra att det "rör" på sig, för då händer det iallafall nåt... Till skillnad från förra gången... Positivt tänkande!

Idag var jag i tidningen! Eller rättare sagt min mage & mina ben... De var & gjorde ett litet reportage om populäraste hundraser / val av ras, på kursen förra veckan. Kul med lite PR!

Nu har grabbarna vaknat efter eftermiddagsömnen, så dax att mysa lite med dem!

1 kommentar:

  1. hej annica
    var ju vungen att gå in å kolla lite vad du skriver om. Hoppas få följa dig nu när bebben snart kommer.
    Hoppas lillkillen snart är piggelin
    kram jenny

    SvaraRadera