onsdag 24 mars 2010

Redan Onsdag

Pust. Denna veckan har det hittills varit fullt ös...

Jag har varit / är själv på jobbet, då båda mina kollegor är sjuka. Detta innebär fullt upp hela dagarna...

I måndags slutade jag lite tidigare då vi skulle på treårskontroll med Melker. Det gick galant & han var jätteduktig (om än lite reserverad...)!
Åkte efter det tillbaka till jobbet & gjorde klart det jag inte hann...

Bosses mage ballade ur i söndags natt igen & han är fortfarande helkass. Undrar vad det är?

Igår (tisdag) var det dax för besök på barnmottagningen för den lilla magen. Det gick också över förväntan, fast vi tog inga prover på honom. Ska upp på måndag morgon & försöka göra det. Fick iallafall Movicol, som ska vara laxerande, men än har det inte hänt något. Kanske ska öka på dosen lite?

Nåväl, var inte på jobbet förrän 09.40, så sen var det fullt upp. Skulle dessutom vara hos barnmorskan 14.30 så det var ju ingen heldag på jobbet direkt.

Hos bm fick jag akupunktur för foglossningarna & jag tror det hjälpte lite faktiskt. Sen hade jag gått ner ett kilo (har nu gått upp 9 kg), men allt ser ut som det ska.
Bebis ligger tyvärr på tvären, så har den inte vänt sig nästa vecka blir det vändningsförsök v.37. Vill inte!
Dessutom måste jag, om vattnet går, lägga mig ner & ringa ambulans för navelsträngen kan trilla ut...

Hoppas mina arbetskamrater kommer tillbaka snart, så jag kan ta det lite lugnare...

Idag var det iallafall en heldag (!) på jobbet. Jag & Melker somnade i soffan vid halvsex-snåret & han har inte vaknat ännu. Antar att han sover för natten... Själv har jag druckit kaffe med Inga-Lill som kom & väckte mig och varit & handlat.
Blir nog inte mer gjort idag...

Imorgon ska jag till bm igen, för mer akupunktur. Givetvis på arbetstid, men det får väl gå...

Hmm... blev en snabb resume´ av veckan so far... Återkommer. Bye.

1 kommentar:

  1. Ja, du har verligen legat i denna veckan!
    Du är så duktig! Kram

    SvaraRadera